FC 450
2015

Fala uderzeniowa mocy
Zadziwiająca moc silnika SOHC, precyzyjne i proste prowadzenie, super-nowoczesne podwozie - to wszystko gwarantuje Husqvarna w modelu FC 450. Bogate podstawowe wyposażenie, takie jak elektryczny rozrusznik oraz przełącznik trybów jazdy w kierownicy czyni 450tkę jednym z najnowocześniejszych motocykli crossowych na rynku.

Silnik
Kompaktowa konstrukcja SOHC zapewnia wyjątkową moc i moment obrotowy w bardzo szerokim zakresie obrotów. Łatwo dostępne wysokie osiągi FC 450 pozwalają na wystrzeliwanie z ciasnych zakrętów, pobijanie rekordów prędkości na prostej oraz na gładkie i czyste skoki. Pojedyncza krzywka w głowicy uruchamia cztery lekkie tytanowe zawory, tylko 32 gramów każdy, za pośrednictwem lekkich i sztywnych popychaczy (pokryte DLC). Średnica zaworów wlotowych wynosi 38 mm, a po stronie wydechowej 33mm. Zakres mocy rozciąga się aż do 11500 obrotów na minutę osiągając w szczytowym momencie 60KM. Gwarancją trwałości jest trójwarstwowa uszczelka głowicy. Standardowo na kierownicy zamontowany jest przełącznik trybów jazdy , pozwalający na przełączanie w trakcie jazdy, co umożliwia lepsze dostosowanie mocy i osiągów do aktualnych warunków jezdnych.
System zarządzania silnikiem (EMS)
Elektroniczny wtrysk i 44mm przepustnica od Keihin Engine Management System w modelach 4-suwowych, łączą w sobie niesamowitą podaż mocy i wydajność na wszystkich prędkościach obrotowych silnika. Wtryskiwacz jest umieszczony w dolnej części przewodu wlotowego celem uzyskania optymalnej mieszanki paliwowo-powietrznej. Dużo uwagę poświęcono możliwości czyszczenia i konserwacji pojazdu bez ryzyka uszkodzenia instalacji elektrycznych. Wszystkie przewody i złącza mają wysokiej klasy uszczelniacze, dzięki czemu strumień wody nie stanowi dla nich żadnego zagrożenia. Czujnik położenia przepustnicy (TPS) jest również odporny na działanie wody.

Wał korbowy, tłok, korbowód
Moc i charakterystyka silnika FC 450 wymagają najwyższej jakości komponentów, dlatego cały wał korbowy jest produkowany przez lidera branży Pankl, łączy w sobie maksymalną wydajność i niezawodność przy minimalnej masie, tylko 330g, skok tłoka 95 mm Stopień kompresji wynosi 12,6: 1 i niesamowita moc 60 KM
Rozrusznik
Wszystkie nasze 4-suwy wyposażone są w elektryczny system rozruchowy. Rozrusznik elektryczny jest wielką zaletą w każdej sytuacji, a w szczególności w razie upadku lub w trudnym położeniu na torze. Redukcję masy udało się dodatkowo osiągnąć dzięki wyeliminowaniu w zupełności komponentów zapłonu nożnego.


Rama
Nasi inżynierowe skupili się na wytrzymałości skrętnej, wzdłużnej sztywności i niskiej masie. Naszym celem było, aby kierowca miał pełne czucie terenu i pewność w każdej sytuacji. Udało się to osiągnąć tworząc ultra-lekką chromowaną molibdenową ramę z podłużnym wygięciem, które pozwala absorbować uderzenia z tylnego koła, idealnie współpracującą z zawieszeniem zapewniając wysoki komfort i wyczucie terenu. Wytrzymałość i sztywność skrętna, precyzyjne - ostre prowadzenie pozwala na agresywne pokonywanie zakrętów nawet w najtrudniejszym terenie. Rama WP została
wykonana w ultra-nowoczesnym zakładzie produkcyjnym. Wysoce zautomatyzowany proces polega na hydro-formowaniu i spawania z zachowaniem maksymalnej precyzji i najwyższej jakości, które przekładają się na najwyższą wydajność każdego motocykla Husqvarna.
Rama pomocnicza
Lekki, poliamidowany stelaż składający się z trzech elementów został wzmocniony dodatkową śrubą po stronie airbox'a, tak by zapewnić lepsze dopasowanie lewego ramienia stelaża oraz airboxa. Poprawione spawy zapewniają lepszą efektywność oraz trwałość. Dzięki zastosowaniu poliamidu stelaż jest bardziej elastyczny od tradycyjnych, wykonanych z aluminium. Podłużne wygięcie ramy w połączeniu z tylnymi elementami podwozia pozwala na pewną, dynamiczną jazdę w każdym terenie i w każdych warunkach. Specyficzna charakterystyka kompozytowego stelażu pozwala na
dołączenie wielu innych elementów, takich jak airbox.


Wahacz
Jednoelementowa konstrukcja wahacza eliminuje spawanie aluminium, zapewniając większą niezawodność, stabilność i bezpieczeństwo, a także doskonałą jakość i spójne działanie. Skrupulatnie zaprojektowane wygięcie wahacza pozwala spełnić rygorystyczne wymogi Husqvarna w zakresie przyczepności i mocy.
Opony
Lekkie koła są uzupełniane nowymi oponami Dunlop MX52 Motocross, które posiadają nowy bieżnik typu "block-within-a-block" pozwalający na agresywniejsze pokonywanie zakrętów. Nowe opony Dunlop zostały opracowane w celu zaoferowania znakomitej przyczepność w szerszym zakresie terenu.


Przednie zawieszenie
Firma WP opracowała zamknięty widelec 4CS specjalnie dla Motocross. Nowy czterokomorowy widelec poprawia właściwości tłumiące i jest lżejszy od swojego poprzednika. Jak w przypadku wszystkich widelców 4Cs od WP,
ustawienia zatrzaskowe można łatwo i szybko ustawić za pomocą pokrętła na górze rur widelca. Czerwone pokrętło po prawej zmienia tłumienie odbicia,natomiast białe pokrętło po lewej stronie służy do tłumienia kompresji.
Zawieszenie WP oznacza najwyższą jakoś i najlepsze osiągi. Precyzyjne, wysokiej jakości materiały i zaawansowane procesy produkcyjne są integralną częścią widelców WP dla Husqvarna.
Tylny amortyzator
Nowy, wysoko wydajne tylne zawieszenie Husqvarna DCC od WP ma zmienioną konfigurację, geometrię oraz zwiększony o 4mm skok dampera zapewniając jeszcze lepsze tłumienie w obrębie tylnego koła.


Tylny wahacz
Tylny wahacz został zmieniony i obecnie oferuje wyższe parametry, co zapewnia lepszą kontrolę w każdych okolicznościach. Dalsze postępy w procesach produkcyjnych odnotowały poprawę jakości i zmniejszenie wagi.
22 mm przednia oś
W trakcie całościowego ulepszania podwozia, motocykle motocross zostały wyposażone w nową 22mm oś W ogólnej optymalizacji podwozia, MY15 Motocross posiadają nowy przednią oś 22mm. Jest ona lżejsza, lepiej współgra z widelcem zapewniając lepsze wyczucie terenu i umożliwiając szybsze reakcje kierowcy


Kierownica
Nowa kierownica NEKEN z takim samym wygięciem jak w zeszłorocznym modelu wyposażona w matowane chwyty dla lepszej kontroli.
Ochraniacze widelca
Charakterystyczne żółte osłony widelca zostały przeprojektowane i nie owijają się więcej wokół widelca. Nowa konstrukcja pozwala na lepszy dostęp do goleni celem lepszej konserwacji i czyszczenia, a także ułatwia wymianę.


Hamulce
Wyjątkowa moc zatrzymywania jest gwarantowana przez najnowsze hamulce Brembo nowej generacji, wyposażone w zaciski pływające w połączeniu z tarczami 260mm z przodu i 220 mm z tyłu. Idealnie umieszczone elementy sterujące pozwalają na optymalne dostosowywanie siły hamowania w ekstremalnych warunkach.
Siedzenie
Siodło zostało pokryte nowym, trwalszym materiałem, który zapewnia lepsze trzymanie. Nowy materiał jest dużo bardziej wytrzymały od poprzedniego, jednakże nie odbija się to negatywnie na komforcie jazdy i wyczuciu terenu.

SILNIK
Specyfikacja: Jednocylindrowy, 4-suwowy silnik o zapłonie iskrowym, chłodzony cieczą
Pojemność: 449.3 cm³
Średnica cylindra: 95 mm
Skok: 63,4 mm
Rozruch: Rozrusznik elektryczny
Zmiana biegów: 5 przełożeń
Smarowanie: Wymuszone smarowanie z 2 pompami Eaton
Przełożenie wstępne: 32:76
Przełożenie na drugim biegu: 13:50
Chłodzenie: System chłodzenia cieczą, obieg zamknięty z pompą wody
Sprzęgło: Mokre wielotarczowe CSS / Brembo hydraulics
Zapłon: Bezstykowy, kontrolowany, w pełni elektroniczny układ zapłonowy z cyfrową regulacją zapłonu
PODWOZIE
Rama: Rama rurowa wykonana ze stali chromo molibdenowej
Widelce: Widelec WP 4CS
Amortyzator: WP Monoshock z linkowaniem
Amortyzacja przednia: 300 mm
Amortyzacja tylna: 317 mm
Hamulce przednie: Hamulec tarczowy dwutłokowy z pływającym zaciskiem hamulca
Hamulce tylne: Hamulec tarczowy jednotłokowy z pływającym zaciskiem hamulca
Średnica przednich tarczy hamulcowych: 260 mm
Średnica tylnych tarczy hamulcowych: 220 mm
Łańcuch: 520
Kąt pochylenia główki ramy: 63.5°
Rozstaw osi: 1,495±10 mm
Prześwit (bez obciążenia): 371 mm
wysokość (bez obciążenia): 992 mm
Całkowita pojemność baku: 7,5 l
Masa bez paliwa: 107,2 kg